ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

استفاده از کراس بایت ها

معرفی کراس بایت جلویی (قدامی)

افراد بسیار زیادی هستند که از نامرتبی دندان های خود رنج میبرند اما مار این مطلب برای شما اطلاعاتی در نظر گرفته ایم که قرار است به معرفی دستگاهی به نام کراس بایت خواهیم پرداخت که میتواند به مرتب کردن دندان ها کمک های بسیار زیادی داشته باشد.

دندانهای بالایی می بایست به مانند یک در روی جعبه بیرون دندانهای پایین بنشینند. در حالیکه در این مشکل دندانهای پیشین فک پایین جلوی دندانهای پیشین فک بالا قرار می گیرند. یک کراس بایت جلویی می تواند دارای زمینه فکی و ناشی از رشد ناکافی فک بالا، رشد بیش از حد فک پایین یا ترکیبی از این دو باشد. البته در مواردی هم عامل دندانی داشته و به دلیل بیرون زدگی دندانهای ثنایای فک پایین، بی نظمی ثنایاهای فک بالا یا ترکیبی از این دو است.درمان زودهنگام کراس بایت توصیه می گردد. اگر این مشکل زود برطرف نشود، تحلیل لثه دندانهای جلویی می تواند رخ دهد زیرا رفته رفته دندانهای بزرگتر و قوی تر پیشین بالا دندانهای ضعیف پیشین پایین را به جلو می رانند. به علاوه معمولا" این قبیل بیماران بخشی از مشکلشان ناشی از هدایت ناخودآگاه فک پایین به جلو برای رهایی از حالت نوک به نوک و بی ثبات دندانهای جلو می باشد که با استمرار این عادت، امکان تبدیل شدن کل این فرایند به یک ناهنجاری کاملا" فکی و پایدار افزایش می یابد.

 کراس بایت جلویی

کراس بایت جلویی می تواند از طریق اصلاح رشد فک، جراحی فک، ردیف نمودن دندانها بدون کشیدن و در برخی کیس ها کشیدن دندان به منظور کاموفلاژ (جبران مشکل فکی) درمان گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.