ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

مشکلات ارتودنسی نامرئی

مشکلاتی هنگام درمان ارتودنسی نامرئی

هر شیوه درمانی برای خود دارای مزایا و مشکلاتی است که شما باید با انواع این مزایا و مشکلات آشنا شوید به همین منظور ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی را در نظر گرفته ایم درباره اینکه ارتودنسی نامرئی از چه شیوه های درمانی استفاده میکند.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

از آنجا که پلاک‌ها دندان‌ها را حرکت می‌دهند، بیماران مقادیری ناراحتی مشابه درمانارتودنسی معمول احساس می‌کنند. دندانها ممکن است برای سه تا چهار روز با گذاشتن ردیف کننده جدید دردناک باشند. این علامتی است مبنی بر اینکه به دندان‌ها فشار وارد شده و در حال حرکت هستند. این مشکل معمولا" ظرف چند روز خودبخود برطرف می گردد. پلاک ها ممکن است تکلم را نیز به طور موقت تحت تاثیر قرار دهند. برخی بیماران ممکن است دچار حالت نوک زبانی شوند و یا با ادای برخی صداها به دلیل تلاش زبان برای عادت به حضور پلاک داخل دهان مشکل داشته باشند. این ناراحتی نیز عموما" برطرف می‌گردد. برخی نیز امکان دارد با استفاده از نخستین پلاک بزاقشان بیش از حد جمع می‌شود، که حالت نیز ظرف مدت چند روز رفع خواهد شد.

ارتودنسی نامرئی (اینوزلاین)

 مراقبت‌ از ارتودنسی نامریی در هنگام درمان

شیوه های درمانی هر کدام در هر رشته پزشکی که باشند دارای شرایط و ضوابط خاصی هستند که به شما این کمک را میکند تا بهتر این دوره را طی کنید.ما در این مطلب برای کسانی که قصد دارند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند اطلاعاتی درباره مراقبت هایی که باید از این شیوه درمانی صورت گیرد در نظر گرفته ایم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پلاک ها را می توان با مسواک زدن و شستن با آب ولرم تمیز کنید. مسواک زدن محکم ممکن است سبب خش انداختن روی پلاک و آشکارتر شدن آن گردد. در حالتی که پلاک داخل دهان هست از خوردن غذا، جویدن آدامس و سیگار کشیدن بپرهیزید. این امر سبب تغییر رنگ و یا تغییرشکل ردیف کننده خواهد شد. نوشیدن مایعات غیر از آب در حضور پلاک داخل دهان توصیه نمی‌گردد. یک پلاک شکسته، تغییرشکل یافته یا گم شده باعث اخلال در روند صحیح حرکت دندان‌ها می‌گردد. اگر پلاکی ظرف کمتر از ده روز بشکند یا گم شود، از ردیف کننده قبلی استفاده کنید و از طریق تماس با مطب درخواست تهیه پلاک جدید نمایید. اگر پلاک برای بیش از ۱۱ روز داخل دهان گذاشته شده است می‌توانید بجای آن پلاک بعدی را استفاده کنید.

 ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.