ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

کارآمد بود اینوزلاین

مهمترین شرایط کارآمد بودن اینوزلاین

ارتودنسی را به شیوه های بسیار زیادی میتوانید به کار ببرید اما ما در این مطلب برای شما یکی از نمونه های این ارتودنسی را میتوانیم معرفی کنیم که برای شما بسیار حائض اهمیت است.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید اگر شما هم به دنبال ایده ها و شیوه های به روز در ارتودنسی هستید.به منظور اینکه پلاک ها نیروهای کنترل شده و کارآمدی را به دندانها تا رسیدن به موقعیت مطلوب وارد نمایند، شرایط خاصی باید برقرار باشد. از اینرو تنها کیس های انتخابی می توانند توسط سیستم اینوزلاین درمان شوند. تمامی دندانها باید رویش یافته باشند. ردیف کننده ها برای حرکت دادن دندانها طراحی شده اند و اختلالات فک یا بایت را اصلاح نی کنند. به عبارت دیگر، اینوزلاین اورجت یا کراس بایت شدید را درمان نمی کند. یک پلاک نمی تواند نامرتبی ها یا فاصله زیاد بین دندانها اصلاح کند. بیمارانی که بریج دارند کاندید مناسبی برای اینوزلاین نیستند زیرا بریج دو یا چند دندان را محکم کنار یکدیگر نگه می دارد و این می تواند سبب مقاومت در برابر حرکت دندانها گردد.

بهداشت پلاک اینوزلاین

بهداشت ارتودنسی نامرئی

پلاک ها را می توان با مسواک زدن و شستن با آب ولرم تمیز کنید. مسواک زدن محکم ممکن است سب خش انداختن روی پلاک و آشکارتر شدن آن گردد. در حالتی که پلاک داخل دهان هست از خوردن غذا، جویدن آدامس و سیگار کشیدن بپرهیزید. این امر سبب تغییر رنگ و یا تغییرشکل ردیف کننده خواهد شد. نوشیدن مایعات غیر از آب در حضور پلاک داخل دهان توصیه نمی گردد. یک پلاک شکسته، تغییرشکل یافته یا گم شده باعث اخلال در روند صحیح حرکت دندانها می گردد. اگر پلاکی ظرف کمتر از ده روز بشکند یا گم شود، از ردیف کننده قبلی استفاده کنید و از طریق تماس با مطب درخواست تهیه پلاک جدید نمایید. اگر پلاک برای بیش از ۱۱ روز داخل دهان گذاشته شده است می توانید بجای آن پلاک بعدی را استفاده کنید

 

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

الاستیک در ارتودنسی

 کش (الاستیک) کدام است؟

موارد بسیار زیادی هستند که در دنیای ارتودنسی مورد استفاده قرار میگیرند ما در این مطلب برای شما یکی از پرکاربرد ترین این وسایل را معرفی خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شمابسیار مفید خواهد بود.

الاستیک هایی هستند که معمولا” بین قلاب براکت های دو فک با هدف هدایت قوس های دندانی به موقعیت معین انداخته می شوند.

در صورت گیر کردن غذا بین دستگاههای ارتودنسی و دندانها می توان از نخ دندان یا مسواک بین دندانی برای خارج کردن آن استفاده نمود

برخی از موارد اورژانسی ارتودنسی

در هر پروسه درمانی مشکلات و موارد ارتودنسی بسیار زیادی به وجود می آید ارتودنسی به عنوان یکی از مهمترین موارد استفاده ای در پزشکی این را برای شما خواهیم گفت که به نوبه خود دارای موارد و مشکلات اورژانسی بسیار زیادی است.پس ما در این مطلب برای شما اطلاعات بسیار مهمی درباره این مبحث در نظر گرفته ایم که ادامه این مطلب درباره آنها خواهد پرداخت.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید .با حرکت دندانها سیم ارتودنسی که درون براکت ها قرار می گیرد ممکن است از انتهای دهان بیرون بزند و باعث آزار گونه گردد. سیم خارج شده را معمولا” می توان به آسانی به موقعیت درست برگرداند و یا آن را به گونه ای خم کرد تا از لثه ها و گونه فاصله بگیرد. برای این منظور می توان از انتهای مسواک یا سر پاک کن یک مداد کمک گرفت. اگر آزار لب ها یا دهان ادامه یافت روی سیم مقداری موم ارتودنسی یا پنبه مرطوب بگذارید تا میزان تحریک کاهش یابد. اگر لازم شد سیمی را ببرید از یک ناخنگیر کوچک استفاده کنید که با آب شسته و در الکل استریل شده باشد. مواظب باشید که قسمت کوچک بریده شده وایر را قورت ندهید. لطفا” از بکار بردن ابزارهایی که امکان شکستن دستگاهها، آسیب به دندانها و لثه یا ایجاد مشکلات بزرگتر را دارند، بپرهیزید. در هر صورت در اولین فرصت برای تنظیم یک وقت اورژانس با مطب ما تماس بگیرید.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی