ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

مشکلات ارتودنسی نامرئی

مشکلاتی هنگام درمان ارتودنسی نامرئی

هر شیوه درمانی برای خود دارای مزایا و مشکلاتی است که شما باید با انواع این مزایا و مشکلات آشنا شوید به همین منظور ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی را در نظر گرفته ایم درباره اینکه ارتودنسی نامرئی از چه شیوه های درمانی استفاده میکند.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

از آنجا که پلاک‌ها دندان‌ها را حرکت می‌دهند، بیماران مقادیری ناراحتی مشابه درمانارتودنسی معمول احساس می‌کنند. دندانها ممکن است برای سه تا چهار روز با گذاشتن ردیف کننده جدید دردناک باشند. این علامتی است مبنی بر اینکه به دندان‌ها فشار وارد شده و در حال حرکت هستند. این مشکل معمولا" ظرف چند روز خودبخود برطرف می گردد. پلاک ها ممکن است تکلم را نیز به طور موقت تحت تاثیر قرار دهند. برخی بیماران ممکن است دچار حالت نوک زبانی شوند و یا با ادای برخی صداها به دلیل تلاش زبان برای عادت به حضور پلاک داخل دهان مشکل داشته باشند. این ناراحتی نیز عموما" برطرف می‌گردد. برخی نیز امکان دارد با استفاده از نخستین پلاک بزاقشان بیش از حد جمع می‌شود، که حالت نیز ظرف مدت چند روز رفع خواهد شد.

ارتودنسی نامرئی (اینوزلاین)

 مراقبت‌ از ارتودنسی نامریی در هنگام درمان

شیوه های درمانی هر کدام در هر رشته پزشکی که باشند دارای شرایط و ضوابط خاصی هستند که به شما این کمک را میکند تا بهتر این دوره را طی کنید.ما در این مطلب برای کسانی که قصد دارند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند اطلاعاتی درباره مراقبت هایی که باید از این شیوه درمانی صورت گیرد در نظر گرفته ایم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پلاک ها را می توان با مسواک زدن و شستن با آب ولرم تمیز کنید. مسواک زدن محکم ممکن است سبب خش انداختن روی پلاک و آشکارتر شدن آن گردد. در حالتی که پلاک داخل دهان هست از خوردن غذا، جویدن آدامس و سیگار کشیدن بپرهیزید. این امر سبب تغییر رنگ و یا تغییرشکل ردیف کننده خواهد شد. نوشیدن مایعات غیر از آب در حضور پلاک داخل دهان توصیه نمی‌گردد. یک پلاک شکسته، تغییرشکل یافته یا گم شده باعث اخلال در روند صحیح حرکت دندان‌ها می‌گردد. اگر پلاکی ظرف کمتر از ده روز بشکند یا گم شود، از ردیف کننده قبلی استفاده کنید و از طریق تماس با مطب درخواست تهیه پلاک جدید نمایید. اگر پلاک برای بیش از ۱۱ روز داخل دهان گذاشته شده است می‌توانید بجای آن پلاک بعدی را استفاده کنید.

 ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

انواع کاربرد کش ارتودنسی

کاربردهای مختلف کش ارتودنسی

 همانطور که برای شما بسیار صحبت کرده ایم ابزار های بسیار زیادی برای ارتودنسی وجود دارد اما در این مطلب برای شماخواهیم گفت که کش های ارتودنسی دارای کاربرد های مختلفی هستند.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

وظیفه حرکت دادن دندان‌ها در امتداد خط لثه و در زاویه‌ی مناسب دور از لثه بر عهده براکت، سیم و لیگاچور است، اما کش (الاستیک یا رابر بند) قوس فک را رو به جلو یا عقب می‌کشد تا با دندان‌های بالا و پایین ردیف شود، لبخند زیباتر شود و دندان‌ها به خوبی روی هم قرار گیرد. از کش ارتودنسی برای تسریع عمل حرکت دادن یا صاف کردن دندان یا دندان‌ها نیز استفاده می‌شود.

کش (الاستیک یا رابر بند) فک را رو به جلو یا عقب می‌کشد تا با دندان‌های بالا و پایین ردیف شود

شناخت انواع کش ارتودنسی

اورینگ (O-ring)

اورینگ، کش کوچکی است که دور هر براکت قرار می‌گیرد و از آن برای نگه داشتن سیم در شیار براکت استفاده می‌شود. اورینگ عموماً در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و برای حفظ سیم ارتودنسی داخل براکت ها استفاده می گردد.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

تاثیر چسب دندان بر براکت ها

چسب دندان در براکت ارتودنسی

همانطور که پیشتر با شما صحبت کردیم براکت های دندانی را بسیار خوب شناخته باشید اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که یکی از مهم ترین عواملی که بر براکت ها تاثیر میگذارد را باید چسب های دندانی دانست.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید .چراکه برای شما بسیار مفید خواهد بود.

تا دهه ۱۹۷۰ که تکنیک‌های پیشرفته متعددی کشف شد، روش‌های ارتودنسی مورد استفاده تقریباً مشابه بودند. برجسته‌ترین تکنیک پیشرفته، کاربرد چسب دندانی برای ثابت نگه‌داشتن براکت روی دندان‌ها بود. یک چسب دندان روی سطح دندان‌هایی که می‌بایست براکت ها مستقیماً روی آنها قرار گیرند گذاشته می‌شد. این روش جایگزین روش سیم‌پیچی جداگانه هر دندان برای نگه داشتن براکت ها در محل شد. علاوه بر چسب دندانی، لیگاچور های الاستیک (اورینگ) و گره های فلزی غالباً برای محکم کردن و ثابت نگه‌داشتن براکت ها بکار گرفته می شد.

در دهه ۱۹۷۰ کاربرد استیل زنگ نزن به جای طلا و نقره بخشی از پیشرفت های دندان‌پزشکی نوین بود که برای ساخت براکت ها استفاده می‌شد. استیل ضدزنگ در دهه ۱۹۶۰ کم‌کم در حال محبوب شدن بود اما در اواسط دهه ۱۹۷۰ بود که دندان‌پزشکان شروع به استفاده از این ماده در درمان های دندان‌پزشکی کردند. فولاد ضدزنگ، هم خیال بیماران را راحت کرد و هم کار دندان‌پزشکان را ساده‌تر کرد، بیماران خوشحال بودند چون هزینه استفاده از براکت ها کاهش یافت و دندان‌پزشکان آن را ترجیح می‌دادند چون بسیار انعطاف‌پذیر بود و به راحتی می‌توانستند آن را فرم دهند.

در گذشته ارتودنتیستها از فلز طلا برای درمان ارتودنسی استفاده می کردند

براکت های اولیه کدامند؟

براکتهای مورد استفاده در اوایل دهه ۱۹۰۰ به‌طور چشمگیری متفاوت از براکت های امروزی بودند. دندان‌پزشکان دور هر دندان را بطور جداگانه بند می‌کردند (با مواد متفاوت) سپس این بندها توسط یک سیم به هم متصل می‌شدند. این سیم قابل تنظیم بود تا بتوان به دندان‌ها فشار وارد کرد به این امید که به تدریج آنها را حرکت داده و در یک ردیف قرار  گیرند. بسیاری از دندان‌پزشکان طلا را ترجیح می‌دادند چون این فلز پس از گرما دیدن بسیار انعطاف‌پذیر می‌شد. طلا قابل شکل دادن و پیچیدن به دور دندان‌ها بود. 
بیمارانی که استطاعت مالی برای خرید طلا جهت کاربرد به عنوان دستگاههای ارتودنسی را نداشتند غالباً می‌بایست از دومین فلز مورد ترجیح دندان‌پزشکان استفاده می‌کردند، فلز نقره. نقره خیلی ارزان‌تر از طلا بود اما به اندازه آن انعطاف‌پذیر نبود. هرچند نسبت به موادی مانند چوب و عاج فیل که کار کردن با آنها بسیار دشوار بود ارجحیت داشت.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

کش های براکت سرامیکی

درباره تغییر رنگ کش های براکت سرامیکی

یکی از ابزار هایی که در ارتودنسی به میزان بسیار زیادی از آنها استفاده میشود را میتوان براکت های ارتودنسی دانست ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که با مشکل تغییر رنگ این کش ها چگونه باید برخورد کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید .چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

کش هایی که سیم ارتودنسی (آرچ وایر) را روی براکت های سرامیکی نگه می دارند معمولا" جهت زیبایی به رنگ سفید یا شفاف انتخاب می شوند. از قضا این رنگها اگرچه در ابتدا نامعلوم هستند ولی در گذر زمان تمایل به تغییر رنگ دارند. البته اگر شما زیاد اهل خودن چای یا قهوه نباشید این اتفاق خیلی محسوس نیست. به علاوه در هر جلسه ملاقات نزد متخصص ارتودنسی (تقریبا ماهیانه) کش های شما عوض می شوند. توجه به این نکته ضروری است که در واقع این کش ها هستند که تغییر رنگ می دهند و نه خود براکت های سرامیکی.

استفاده از وایر فلزی برای براکت های سرامیکی بهتر است

استفاده از آرچ وایردر براکت سرامیکی

در ادامه صحبت درباره براکت های سرامیکی به بررسی ابزار هایی خواهیم پرداخت که در نصب براکت های سرامیکی باید از آنها استفاده کرد.پس این مطلب بر تین باور است.ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

براکت های سرامیکی همچنان نیاز به استفاده از آرچ وایر فلزی دارند و این وایر برای دیگران آشکار خواهد بود. به منظور کاهش نمای فلزی سیم ارتودنسی ممکن است متخصص ارتودنسی شما بخصوص در مراحل اولیه درمان از وایرهای با پوشش کامپوزیتی استفاده کند. هرچند محدودیت ها و مشکلاتی (بالاخص اصطکاک بیشتر) در ارتباط با این قبیل وایرها وجود دارد و معمولا"متخصص ارتودنسی ها راغب به کار با آنها نیستند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

مقایسه ویژگیهای ترموود بالتی رویال و هاسرو

 

 چوب ترموی بالتی رویال

 واژه ی  ترموود بالتی رویال تا بحال به گوشتان خورده است؟

ترموود بالتی رویال یکی برندهای ترموود در دنیاست. 

رهاورد چوب دارای امتیاز نمایندگی فروش ترموود بالتی رویال به صورت رسمی از خود شرکت بالتی رویال میباشد. بالتی رویال از معتبرترین شرکت های بین المللی تولید کننده چوب نمای ساختمان ، ترمووود یا همان چوب ترمو و کفپوش های محوطه باز میباشد که در سال ۲۰۱۵ برای تولید ، و به هدف تولید ، معامله ، و فروش متریال های لازم برای صنعت ساختمان بویژه نمای چوبی ساختمان ، سونا و مدرن ترین سازه های سازگار با طبیعت ساخته شده.

رهاورد چوب دارای بیش از ۳۰۰۰ پروژه پیاده سازی شده از ترمو وود بالتی رویال شامل چوب نمای ساختمان ، کفپوش محوطه بیرونی ، سونای فنلاندی ، روف گاردن ، آلاچیق ، حصارهای چوبی و….. آماده ارائه خدمات به کافرمایان و مشتریان عزیز میباشد.

بیشتر با ترمو وود آشنا شوید .

 ویژگی ترموود هاسرو

داشتن نمایندگی  چوب ترمو هاسرو از افتخارات رهاورد چوب است . شرکت هاسرو از قدیمی ترین و پیشگامان صنعت چوب و ترمووود اروپایی است. متریال ها و چوب های استفاده شده توسط هاسرو از بهترین نوع  و فناوری هایی که این شرکت برای تولید چوب ترمو بکار میبرد بروزترین ها میباشند.  رهاورد چوب نماینده رسمی  ترموود هاسرو که از پیشگامان فرآورده های چوبی حرارت دیده در ایران میباشند.

کاربرد های چوب ترمو را بیشتر بشناسید .