ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

لاغری صورت با ارتودنسی

ارتودنسی و لاغری صورت

یکی از بیشمار نگرانی هایی که بیماران ارتودنسی از این علم دارند را میتوان این دانست که ارتونسی بر لاغر تر شدن صورت آنها تاثیری خواهد گذاشت.پس ما به تهیه ی  مطلبی در این باره پراخته ایم که برای شما خواهد گفت ارتودنسی چه تاثیری بر لاغری صورت خواهد داشت.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 در طول درمان ارتودنسی به علت وجود دستگاه ها و دقت در حفظ و نگه داری آنها مقداری رژیم غذایی تغییر میکند که این تغییر گاها باعث کاهش وزن و لاغری موقت می شود اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا بعداز درمان ارتودنسی بیمار به حالت اول خود باز میگردد.
ارتودنسی باعث می شود که دندانهای بیمار حرکت کند و بدیهی است که در صورتیکه این امر محسوس باشد امکان تغییرات ظاهری در ساپورت لب و گونه ها پدید آید.

ارتودنسی و تغذیه

ارتباط ارتودنسی و تغذیه

در ارتودنسی حین درمان بیماران باید به رژیم غذایی خود دقت بیشتری داشته باشند زیرا بر اثر فشارها و افزوده شدن دستگاه ها و براکت ها بر روی دندان ها بیمار از مصرف برخی مواد غذایی محروم میگردد و در اوایل درمان فرد با کم شدن وزن مواجه می شود.

اما میتواند با استفاده از روش جایگزین کردن صحیح موادغذایی مناسب وسالم کمبود آنها را جبران کند.به طور مثال با وجود اینکه این براکت های بر روی دندان مستحکم هستند اما باید در نگهداری و نظافتشان دقت کرد. بیمار نمیتواند دراین مدت  موادغذایی سفت باتکه های درشت  استفاده کند(سیب.گلابی.هویج) اما به جای آن میتواند از مرکبات آبدار (آب هویج.آب پرتغال ....)استفاده کند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.