ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

مزایای ارتودنسی متحرک

گفتیم که میتوان از شیوه های بسیار زیادی برای ارتودنسی استفاده کرد اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که میتوان از ارتودنسی متحرک استفاده کرد.اما برای شما خواهیم گفت که ارتودنسی محترک یکی از شیوه های بسیار مهم و بسیار مفید در ایران است.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید است.
ارتودنسی متحرک در سنین کودکی و نوجوانی می تواند با کنترل و بهبود مشکلات اسکلتی فک، کمک بسیار موثری انجام دهد و خطر جراحی گسترده فک را در سنین بالا حذف نماید. همچنین راه حل ساده ای برای مشکلات دندانی مختصر در نوجوانان است. معمولا هزینه آن در مقایسه با ارتودنسی ثابت بسیار کمتر بوده و برای گروه گسترده ای از بیماران می تواند بکار رود

همان‌طور که از نام آنها مشخص است، متحرک بودن آن است که روی دندان‌ها ثابت نمی‌شوند و بیمار می‌تواند در مواقع لزوم مانند غذا خوردن، مسواک‌زدن و… آنها را  از دهان خارج کند و دوباره در دهان قرار دهد.

ارتودنسی متحرک

در این مقاله آشنایی با ارتودنسی متحرک مورد بحث قرار میگیرد . منظور از این درمان استفاده از پلاکهای متحرکمی باشد که توسط خود بیمار در دهان قرار داده شده و در هنگام غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج می شود؛ بنابراین نتیجه این درمان ها کاملا وابسته به همکاری خود بیمار است.
این دستگاه‌ها معمولا از اجزای سیمی و یک بخش آکریل ساخته می‌شوند که اجزای سیمی را به هم متصل می‌کند. همچنین در مواقع  مورد نیاز می‌توان از پیچ‌های ارتودنسی در این دستگاه‌ها استفاده کرد که معمولا در مواقع ایجاد فضا  برای دندان‌ها یا اصلاح تنگی عرض فک بالا یا پایین از آنها استفاده میشود

آشنایی با ارتودنسی متحرک


ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.