ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

همه چیز درباره دکتر داوودیان متخصص ارتودنسی

حرارت دهی چوب ترمو

فرآیند حرارت دهی چوب 

 تنوع زیاد گونه های چوب موجب شده است که این ماده در رنگ ها، بافتها ، وزن ها و مقاومت های گوناگون یافت شده و در هر ردیف قیمتی نیز به بازار عرضه شود .چوب را میتوان باخم کرن پیچاندن و یا ورقه ورقه کردن آن به اشکال مختلفی در آورد و قطعات ساخته شده از انرا بروش های مختلفی بهم مرتبط ساخت.

در این بخش هدف ما شرح پروسه ی حرارت دهی ترموود است برای اینکه بدانید در طی این فرآیند چه اتفاقاتی بر سر چوب می افتد و چه کارهایی روی آن انجام میشود این متن را تا پایان مطالعه نمایید.

چوب در کوره ای با حرارت و رطوبت بالا قرار گرفته است. این حرارت بقدری بالاست که منجر به تغیرر خواص شیمیایی و فیزیکی چوب میشود. در حقیقت ساختار چوب دچار دگرگونی میشود پس از این اصلاح دیگر چوب در برابر رطوبت باد نمیکند و تاب بر نمیدارد.

رطوبت موجود در ترمووود به طور قابل توجهی کمتر از چوب معمولی و اصلاح نشده است. و مقاومت آن در مقابل پوسیدگی ناشی از قارچ ها به اندازه ی چوب های سخت یا hardwood می باشد.

از ویژگی هایی که فرآوریترموو ود به چوب می بخشد بهبود خاصیت عایق بودن و از بین بردن صمغ موجود در آن می باشد. برای آشنایی بیشتر با چوب ترمو میتوانید لینک زیر را دنبال کنید. با کاربرد های چوب ترمو بیشتر آشنا شوید.

گام های فراوری چوب ترمو

چوب ترمو در کوره ای با دمای بالاتر از 180 درجه سانتی گراد بدون وجود هوا و در خلا حرارت می بیند. بر اثر حرارت برخی از تغییرات شیمیایی در ترکیبات دیواره ی سلولی ( لیگنین، سلولز و همی سلولز ) چوب ایجاد می شود که منجر به افزایش دوام آن می شود.

در مرحله افزایش دما، حرارت کوره به دمایی که فرآوری اصلی ترمو محقق می شود می رسد.

اگر رطوبت موجود در چوب بسیار بالا باشد، قبل از رسیدن به دمای اصلی ترک و تغییراتی در رنگ آن ایجاد می شود مرحله ی افزایش دما می تواند تا 48 ساعت به طول بیانجامد

. دمای کوره در مرحله ی اصلی فرآوری از 150 تا 240 درجه سانتی گراد است که در مدت زمان معینی ثابت می ماند. در فرآوریچوب ترمو، دما و زمان بر کیفیت و ویژگی های چوب تاثیر گذار می باشد.

رسیدن و قرار گیری در دمای مد نظر در این فرآوری از 30 دقیقه تا 4 ساعت به طول می انجامد.

 

ترموود

چوب نمای ساختمان

چوب ترمو